سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نم نم باران
 
قالب وبلاگ
علت ماندگاری قیام عاشورا+جوادی آملی
پاسخ از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (حفظه الله):
با این که در بستر تاریخ کشتار بیرحمانه زیادی رخ داده است و همه آن جنگ‏ها و جنایت‏ها در لا به لای کتاب‏های تاریخ دفن شده است و محققان باید نبش تاریخ کنند تا زوایای تاریک آن‏ها روشن و دانسته شود که در قرن‏های گذشته بر این مرز و بوم چه گذشته است. اما صرف مظلوم بودن افراد مقتول، موجب ماندن آنان در حافظه روز گار نمی‏شود. بسیاری از مظلومان و ستمدیدگان تاریخ فراموش شده‏اند و اکنون نامی از آنان برجای نمانده است؛ کسی که برای کشورگشایی و هدف‏های غیر خدایی می‏جنگد، در تاریخ مدفون می‏شود.
[ جمعه 92/10/6 ] [ 12:7 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

یا علی+غدیر+قرآن

در قرآن کریم بسیاری از آیات به اعتقاد شیعه و سنی دربارة حضرت علی ـ علیه السّلام ـ و سایر ائمه ـ علیهم السّلام ـ نازل شده است، و از جمله آیاتی که در شأن علی ـ علیه السّلام ـ نازل شده است آیه تبلیغ و آیه اکمال است که به طور اختصار به آن اشاره می‌شود: 

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/10/6 ] [ 11:58 صبح ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

یا حسین+سخنان پرفسور پیتر

 

پروفسور پیتر ج. چلکوفسکی (Peter J. Chlkowski)، دانشمند آمریکایی لهستانی تبار، از دانشمندان متخصص فرهنگ ایران است که هم اکنون استاد رشته های مطالعات خاورمیانه، شرق شناسی و اسلام شناسی در گروه مطالعات اسلامی و خاورمیانه دانشگاه نیویورک است.
وی روایت جالبی از داستان کربلا دارد:
 
ادامه مطلب...

[ جمعه 92/10/6 ] [ 11:37 صبح ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

فرمایشات رهبری

مقام معظم رهبری می فرمایند:

خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که از پیامبر تبعیت کنیم. این تبعیت، در همه چیز زندگی است. آن بزرگوار، نه فقط در گفتار خود، بلکه در رفتار خود، در هیأت زندگی خود، در چگونگی معاشرت خود با مردم و با خانواده، در برخوردش با دوستان ، در معامله اش با دشمنان و بیگانگان، در رفتارش با ضعفا و با اقویا، در همه چیز اسوه و الگوست. جامعه ی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعه ی اسلامی کامل است، که خود را بررفتار پیامبر منطبق کند. اگر به طور صد در صد مثل رفتار آن حضرت عملی نیست - که نیست- لااقل شباهت به آن بزرگوار باشد؛ عکس جریان زندگی نبی اکرم بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در آن خط حرکت بکنیم.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/10/6 ] [ 11:33 صبح ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

امام زمان+ظهور

در پرسش دو احتمال وجود دارد: 

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/10/6 ] [ 11:28 صبح ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

مورچه+سلیمان

حضرت سلیمان (ع ) در کنار دریا نشسته بود ، نگاهش به مورچه ای افتاد که دانه گندمی را باخود به طرف دریا حمل می کرد .سلیمان (ع) همچنان به او نگاه می کرد که دید او نزدیک آب رسید.در همان لحظه قورباغه ای سرش را از آب دریا بیرون آورد و دهانش را گشود ، مورچه به داخل دهان او وارد شد ، و قورباغه به درون آب رفت.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/10/4 ] [ 11:21 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

مجلس عزاداری

می‌خواهی بدانی انسان چگونه می‌میرد؟

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 92/10/4 ] [ 11:11 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در هیــاهـوی زنـدگـی دریـافتـم چـه دویـدن هـا کـه فقـط پاهـایم را از مـن گرفـت، در حالیـکه گـویی ایسـتاده بـودم! چـه غصـه هـا کـه مـویـم را ســپیـد کـرد، در حـالی کـه قـصه ای کـودکانـه بیـش نبـود! دریـافتم کسـی هسـت کـه اگـر بخـواهـد می شـود و اگـر نـه، نـمی شــود! بـه همـین سـادگــی... کـاش فقـط او را صـدا مـی زدم
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 424534