سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نم نم باران
 
قالب وبلاگ

 

انتقاد آیت الله نوری همدانی از صدا وسیما

به گزارش مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر یک شنبه در جمع مسئولان، معاونان و فرماندهان گردان‌های بسیج تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و ولادت امام موسی کاظم(ع) در روز هفتم ماه صفر گفت: همه ساله در این روز به مناسبت شهادت امام حسن(ع) حوزه علمیه تعطیل می‌شود در حالی که صدا و سیما بدون توجه به این موضوع ولادت امام کاظم‌(ع) را تبریک می‌گوید.

وی افزود: این ناهماهنگی به هیچ وجه پسندیده نیست و باید برای رفع آن اقدام شود.

وظیفه مبلغان سنگین است.

آیت الله نوری همدانی وظیفه مبلغان را سنگین و حساس توصیف کرد و ابراز داشت: شما باید سعی کنید در کنار مردم باشید و آنها را همیشه در صحنه نگه دارید.

استاد حوزه علمیه، برخورداری از یقین و اخلاص را از ویژگی‌های لازم برای روحانیون و مبلغان ذکر کرد و اظهار داشت: تنها زمانی که ایمان و خلوص نیت داشته باشید در امور خود موفق می شوید.

مرجع تقلید شیعیان پرهیز از بلند پروازی های بیجا، برخورداری از تواضع و فروتنی، محبت کردن به مردم و جلوگیری از دشمنی های بی پایه و حریص بودن به آخرت را از دیگر ویژگی ها و وظایف روحانیون و مبلغان برشمرد.

وی در در ادامه حاضران را به هماهنگی رشد علمی همراه با زهد توصیه و تصریح کرد: عالم اگر از نظر علمی رشد کند و به مدارج بالا برسد اما از نظر زهد و تقوا فقیر باشد به طور قطع از راه خدا دور می شود و علمش برای او هیچ سودی نخواهد داشت.

آل سعود و آل خلیفه نابود می‌شوند.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل سعود، آل خلیفه و ... بیان داشت: اینها ساخته دست آمریکا هستند و نابود می‌شوند چون مردم امروز بیدارند و در برابر این جنایات ساکت نمی نشینند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیات قرآن برخورداری همزمان از سه قدرت سیاسی، فرهنگی و نظامی را در پیروزی اسلام موثر دانست و اضافه کرد: تاریخ گواه است در هر جایی که این سه قدرت با یکدیگر جمع و متمرکز شده اند پیروزی از آن اسلام بوده است.

وی با مقایسه زمان پیامبر(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام جعفر صادق(ع) در برخورداری از این سه قدرت اظهار داشت: پیامبر(ص) در طول دوره رسالت خود توانست با برخورداری از این سه قدرت اسلام را پیاده کند، اما امام حسن مجتبی(ع) و امام جعفر صادق(ع) بدون داشتن قدرت سیاسی نتوانستند به اهداف خود برسند و این مسئله منجر به صلح امام مجتبی(ع) برای ترک جنگ و موج سواری و جولان بنی عباس در زمان امام صادق(ع) شد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به حاضران توصیه کرد: در همه زمینه ها به سلاح منطق و استدلال مجهز و برای متمرکز کردن این این سه قدرت در کشور تلاش کنند.

برگرفته از بایاران علی 


[ یکشنبه 90/10/11 ] [ 11:19 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در هیــاهـوی زنـدگـی دریـافتـم چـه دویـدن هـا کـه فقـط پاهـایم را از مـن گرفـت، در حالیـکه گـویی ایسـتاده بـودم! چـه غصـه هـا کـه مـویـم را ســپیـد کـرد، در حـالی کـه قـصه ای کـودکانـه بیـش نبـود! دریـافتم کسـی هسـت کـه اگـر بخـواهـد می شـود و اگـر نـه، نـمی شــود! بـه همـین سـادگــی... کـاش فقـط او را صـدا مـی زدم
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 33
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 424738