سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نم نم باران
 
قالب وبلاگ

قال رسول الله صلّ الله علیه وآله وسلّم:إنّ الله یبغضُ رجلاً یُدخلُ علیه فی بیته و لا یقاتلُ.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند دشمن می دارد مردی را که در خانه اش بر او حمله کنند و او نجنگد.(عیون اخبار الرضا،ج 2،ص 28). 

هفته دفاع مقدس 

31شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران،به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم،به مثابه یکی از حساس ترین و بارز ترین برهه های حیات راستین این ملّت،همچون نگینی تابناک،تا همیشه زمان،بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران2887روز به طول انجامیدکه طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بودو207روز از سوی ارتش متجاوز بعثی.در طول جنگ شما381هزار و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای اسلام در آمدند.در این 8سال 371 فروند هواپیما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد.1700دستگاه تانک و نفربر،480قبضه توپ و3هزار و 363دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمدوپنج هزار و758دستگاه تانکونفربر،532قبضه توپ و 5هزار و 152 دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم گردید.مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود 30 میلیارد دلار بود پس از شکست در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از هفتاد میلیارد دلار بدهی داشته باشد.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 11:43 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در هیــاهـوی زنـدگـی دریـافتـم چـه دویـدن هـا کـه فقـط پاهـایم را از مـن گرفـت، در حالیـکه گـویی ایسـتاده بـودم! چـه غصـه هـا کـه مـویـم را ســپیـد کـرد، در حـالی کـه قـصه ای کـودکانـه بیـش نبـود! دریـافتم کسـی هسـت کـه اگـر بخـواهـد می شـود و اگـر نـه، نـمی شــود! بـه همـین سـادگــی... کـاش فقـط او را صـدا مـی زدم
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 424650