سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نم نم باران
 
قالب وبلاگ

ای دوست به حنجر شهیدان صلوات / بر قامت بی سر شهیدان صلوات

خدا می داند اگر پیام شهدا و حماسه های انها را به پشت جبهه منتقل نکنیم گنه کاریم . . .

دفاع مقدس 

آیا میدانید دلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ، این متن رو میخونی

از جان گذشتگی هزاران شهید است ؟

این ابر مردان را فراموش نکنیم . . .

.

.

.

شهیدان از می توحید مستند / شهیدان سرخوش از جام الستند

نمردند و نمی میرند هرگز / شهیدان زنده ی جاوید هستند . . .

هفته دفاع مقدس گرامی باد 

دفاع 


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 11:59 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

قال رسول الله صلّ الله علیه وآله وسلّم:إنّ الله یبغضُ رجلاً یُدخلُ علیه فی بیته و لا یقاتلُ.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند دشمن می دارد مردی را که در خانه اش بر او حمله کنند و او نجنگد.(عیون اخبار الرضا،ج 2،ص 28). 

هفته دفاع مقدس 

31شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران،به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است. دوران هشت سال دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزّت و شرف این مرز و بوم،به مثابه یکی از حساس ترین و بارز ترین برهه های حیات راستین این ملّت،همچون نگینی تابناک،تا همیشه زمان،بر تارَکِ تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می درخشد.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران2887روز به طول انجامیدکه طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بودو207روز از سوی ارتش متجاوز بعثی.در طول جنگ شما381هزار و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته یا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای اسلام در آمدند.در این 8سال 371 فروند هواپیما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد.1700دستگاه تانک و نفربر،480قبضه توپ و3هزار و 363دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمدوپنج هزار و758دستگاه تانکونفربر،532قبضه توپ و 5هزار و 152 دستگاه خودرو نظامی دشمن منهدم گردید.مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ حدود 30 میلیارد دلار بود پس از شکست در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ این کشور بیش از هفتاد میلیارد دلار بدهی داشته باشد.


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 11:43 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و آغاز دهه کرامت بر تمام عاشقان آن حضرت مبارک باد.

معصومه 


[ سه شنبه 91/6/28 ] [ 11:13 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

زیارت+امام+صادق

در کامل الزّیارة از حضرت صادق(علیه السلام)روایت کرده که مى فرمود: «در نزد قبر علىّ بن الحسین(علیهما السلام)هر چه خواهى بگو» یعنى به هر لفظ که زیارت کنى خوب است. و علاّمه مجلسى(رحمه الله)در بحار از کتاب عتیق که به زعم آن مرحوم از مؤلّفات تلعکبرى است نقل کرده که در آن جا سنداً روایت شده از جناب عثمان بن سعید عُمَرِى که با ابو القاسم بن روح که هر دو از نائبان خاصّ امام عصراند، به زیارت حضرت ابى عبد اللّه جعفر بن محمّد(علیهما السلام)مشرّف شدند، پس ایستادند نزد باب السّلام و گفتند:
السَّلامُ  عَلَیْکَ  یا مَوْلایَ  وَابْنَ  مَوْلایَ  وَاَبا  مَوالِیَّ  وَرَحْمَةُ  اللّهِ وَبَرَکاتُهُ  *السَّلامُ  عَلَیْکَ  یا شَهیدَ  دارِ  الْفَناءِ  وَزعیمَ  دارِ  الْبَقاءِ * اِنّا خالِصَتُکَ وَمَوالیکَ وَنَعْتَرِفُ  بِاُولاکَ  وَاُخْراکَ  فَاشْفَعْ  لَنا  اِلى  مُشَفِّعِکَ * اللّهُ تَعالى  رَبُّنا وَرَبُّکَ  *فَما خابَ  عَبْدٌ  قَصَدَ  بِکَ  رَبَّهُ  وَاَتْعَبَ  فیکَ  قَلْبَهُ  وَهَجَرَ فیکَ  اَهْلَهُ وَصَحْبَهُ وَاَتَّخَذَکَ  وَلِیَّهُ  وَحَسَبَهُ * وَالسَّلامُ  عَلَیْکَ  وَرَحْمَةُ  اللّهِ وَبَرَکاتُهُ.
علاّمه مجلسى(رحمه الله)بعد از نقل فرموده: بعید نیست که این زیارت از براى ابى عبد اللّه الحسین(علیه السلام)باشد و ناسخین آن را تصحیف کرده باشند.
مؤلِّف گوید که: در بقعه ائمّه اربعه(علیهم السلام)که اصل آن از بناهاى ناصر بن الْمُسْتضىء است دو نفر دیگر نیز مدفون اند: یکى عبّاس عموى حضرت رسول(صلى الله علیه وآله)که قبرش متّصل به قبر ائمّه(علیهم السلام)است و در طرف غربى است، و دیگر قبرى است که در طرف قبله بقعه، متّصل به دیوار است و ضریح کوچکى دارد و آن را نسبت به حضرت فاطمه(علیها السلام)مى دهند، و جماعت بسیارى از عامّه معتقدند که آن قبر فاطمه زهرا(علیها السلام)است، و قبر فاطمه بنت اسد همان است که در زاویه قبرستان بقیع در طرف شمالى قبّه عثمان معروف است. و در سابق به شرح رفت که مفاد اخبار و مذهب اکثر علماى شیعه آن است که مدفن حضرت طاهره(علیها السلام) یا خانه خود است یا روضه مطهّره. و بعید نیست که این قبرى که در پیش روى ائمّه بقیع است محلّ قبر فاطمه بنت اسد باشد که اشتباه شده. و شیخ(رحمه الله) در تهذیب در باب نسب حضرت صادق(علیه السلام)فرموده که: قبر آن حضرت با پدر و جدّ و عمّ بزرگوارش حضرت حسن(علیهم السلام) در بقیع است. و در بعض اخبار است که آن ها نازل شده اند بر جدّه شان فاطمه بنت اسد بن هاشم بن عبد مناف  ـ رضوان اللّه علیهم ـ  یعنى قبر آن بزرگواران در نزد قبر فاطمه مادر حضرت امیر(علیه السلام)است. پس اظهر همان است که از کلام شیخ مفهوم مى شود و بقعه اى که نسبت به فاطمه بنت اسد مى دهند، مشهد سعد بن معاذ اشهلى است که یکى از صحابه رسول(صلى الله علیه وآله)است چنانچه در تلخیص معالم الهجره گفته شده، و سمهودى که از علماى عامّه است در کتاب خلاصة الوفاء با اخبار دار المصطفى نیز اختیار کرده که فاطمه بنت اسد نزد ائمّه بقیع(علیهم السلام)مدفون است. پس سزاوار است که آن حضرت نیز در این جا زیارت شود، و از فیض زیارت جناب عبّاس نیز محروم نباید شد. شیخ شهید(رحمه الله)در دروس فرموده: و مستحب است زیارت کردن منتجبین از صحابه  ـ رضوان اللّه علیهم اجمعین ـ  بخصوص جعفر بن ابى طالب که  ] در [ موته([1]) مدفون است و عبّاس و اولاد او و سلمان در مدائن و عمّار در صفّین و حذیفه رضوان اللّه علیهم اجمعین، انتهى.
و بدان که زیارت ائمّه بقیع(علیهم السلام) در اوقات متبرّکه و ازمنه مخصوصه به ایشان اولى است مثل:
روز ولادت حضرت امام حسن(علیه السلام)که موافق مشهور نیمه ماه رمضان است.
و روز وفات آن حضرت که هفتم یا بیست و هشتم یا آخر ماه صفر است.
و روزى که ران مبارکش را مجروح کردند که بیست و سیّم ماه رجب است.
و روز مباهله، و روز نزول «هل أتى» که تعیین آن گذشت.
و روز خلافت آن حضرت که روز شهادت پدر بزرگوارش است.
و روز ولادت حضرت امام زین العابدین(علیه السلام)که پنجم یا نهم ماه شعبان است یا نیمه ماه جمادى الاولى یا غیر آن بنابر اختلاف، و روز وفات آن حضرت که دوازدهم یا هجدهم یا بیست و پنجم ماه محرّم است. و روز خلافت آن حضرت که روز شهادت امام حسین(علیه السلام)است.
و روز ولادت امام محمّد باقر(علیه السلام)که روز اوّل ماه رجب است، و روز وفات آن حضرت که هفتم ماه ذى الحجّه است، و روز خلافت آن حضرت که روز وفات امام زین العابدین(علیه السلام)است.
و روز ولادت امام جعفر صادق(علیه السلام)که هفدهم ماه ربیع الاول است، و روز وفات آن حضرت که پانزدهم رجب یا ماه شوّال است، و روز خلافت آن حضرت که روز وفات امام محمد باقر(علیه السلام)است.
_________________________________
[1].  موته شهرى است در کشور اُردن از توابع شهر بلقاء، و در آنجا جنگ تبوک بین لشکر رومیان و مسلمانان واقع شده است.


[ سه شنبه 91/6/21 ] [ 11:2 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

شهادت امام صادق(ع)

کاش من هم به لطف مذهب نور

تا مقام حضور می رفتم
کاش مانند یار صادقتان
بی امان در تنور می رفتم

علم عالم در اختیار شماست
جبر در این مسیر حیران است
چشم هایت طبیب و بیمارش
یک جهان جابر بن حیان است

روز و شب را رقم بزن آخر
ماه و خورشید در مُرکّب توست
ملک لا هوت را مراد تویی
آسمان ها مرید مذهب توست

قصه تکرار می شود یعنی
باز هم در مدینه عاشق نیست
کوچه در کوچه شهر را گشتم
هیجکس با امام ، صادق نیست
***
خواب دیدم که پشت پنجره ها
روبروی بقیع گریانم
پابه پای کبوتران حرم
در پی آن مزار پنهانم

گریه در گریه با خودم گفتم
جان افلاک پشت پنجره هاست
آی مردم ! تمام هستی ما
در همین خاک پشت پنجره هاست
***سید حمید رضا برقعی***


[ سه شنبه 91/6/21 ] [ 10:37 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

دیدار رهبر با زرداری

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رییس جمهور پاکستان: 
از ظرفیت جنبش عدم تعهد برای مقابله با تروریسم استفاده شود 
حضرت آیت الله خامنه ای عصر امروز در دیدار آصف‌علی زرداری، گفتند: باید همه در مقابل زورگویی ها و تحمیلات قدرت‌های بزرگ احساس مسئولیت کنیم و در مقابل آن بایستیم.


[ جمعه 91/6/10 ] [ 10:4 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

آیت الله شبستری

آیت الله شبستری:  
ریاست سه ساله ایران در غیرمتعهدها بر بحران سیاسی آمریکا خواهد افزود  

امام جمعه تبریز، رهنمودهای رهبری را راهگشای نظم نوین جهانی دانست و گفت: ریاست سه ساله ایران در جنبش عدم تعهد بر بحران سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد افزود.

 

 


[ جمعه 91/6/10 ] [ 10:1 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در هیــاهـوی زنـدگـی دریـافتـم چـه دویـدن هـا کـه فقـط پاهـایم را از مـن گرفـت، در حالیـکه گـویی ایسـتاده بـودم! چـه غصـه هـا کـه مـویـم را ســپیـد کـرد، در حـالی کـه قـصه ای کـودکانـه بیـش نبـود! دریـافتم کسـی هسـت کـه اگـر بخـواهـد می شـود و اگـر نـه، نـمی شــود! بـه همـین سـادگــی... کـاش فقـط او را صـدا مـی زدم
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 424487