سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نم نم باران
 
قالب وبلاگ

یک مثال جالب براتون بزنم:
اگر قطره‏ اى چاى روى شیشه عینک شما بریزد، فوراً آن را پاک مى ‏کنید.
امّا اگر قطره‏ اى چاى روى لباس شما بچکد، صبر مى‏ کنید تا به منزل بروید و لباس خود را عوض کنید.
و اگر قطره ‏اى روى فرش زیر پاى شما بچکد، آن را رها مى ‏کنید تا مثلاً شب عید به قالى شویى ببرید.
خداوند نیز با هرکس به گونه‏ اى رفتار مى ‏نماید و بر اساس شفّافیّت یا تیرگى روحش، کیفر او را به تاخیر مى ‏اندازد.
پس با دقت مراقب اعمال خود باشیم.

یا علی التماس دعا


[ دوشنبه 90/11/24 ] [ 6:21 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

صبر

صبر و استقامت عصارة همة فضیلت ها و خمیرمایة همة سعادت ها و ابزار وصول به هر گونه خوشبختى است. انسان بدون صبر هم در جهات مثبت به جایى نمى رسد و هم در برابر عوامل منفى شکست مى خورد، چرا که صابر نبودن مساوى با شکست است. به همین دلیل کلید اصلى پیروزى ها، صبر است. امام علی(ع) مى فرماید: «الصبر ظفرٌ؛ صبر مساوى با پیروزى است».[1]
صبر و ظفر هر دو دوست قدیم اند بر اثر صبر نوبت ظفر آید.
علاوه بر این، صبر و تحمل اثر مستقیم در بهداشت و سلامت جسم دارد. بسیارى از بیمارى هاى قلبى و عصبى ناشى از جزع و بى تابى است. امام علی(ع) مى فرماید: «کسى که دوست دارد عمر طولانى داشته باشد باید قلب صبورى در برابر مصایب آماده کند».[2]
در جاى دیگر آن حضرت مى فرماید: «از ناشکیبایى بپرهیز که امید انسان را قطع و کوشش و تلاش را ضعیف ساخته و غم اندوه به بار مى آورد».[3]
---------------------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت ها:
[1] غررالحکم، ج 1، ص 57.
[2] بحارالانوار، ج 75، 81.
[3] همان، ج 79، ص 144.


[ دوشنبه 90/11/24 ] [ 6:19 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

ایام الله دهه فجر بر تمامی فجر آفرینان و عاشقان رهبری مبارکباد 

راهپیمایی روز 22 بهمن را فراموش نکرده و به دیگران نیز یادآوری کنیم 

 دهه فجر


[ دوشنبه 90/11/17 ] [ 11:59 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

سامرا

سامرا

سامرا

سامرا


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 11:14 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

شهادت امام حسن عسگری

شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت امام حسن عسگری علیه السلام وتمامی عاشقان آن حضرت تسلیت باد.
هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری، مصادف است با شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان جهان، حضرت امام حسن عسگری(ع). ایشان در هشتم ربیع الثانی سال 232 متولد گردید. پدرش امام دهم ،حضرت امام هادی (ع) و مادرش بانویی شایسته به نام "حدیثه" می‏‏باشد. 
القاب آن حضرت، عبارتند از "عسگری"، "نقی" و "زکی" . کنیه ایشان نیز "ابومحمد" است. آن حضرت چون به دستور خلیفه عباسی مجبور به سکونت در سامراء و در محله عسگر، نظامی، سکونت گزیدند، او را عسگری گویند. 
ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارشان، امام هادی (ع)، به امامت نائل آمدند. مدت امامت آن حضرت 6 سال بود و در مدت کوتاه امامت خویش با سه نفر از خلفای عباسی: المعتزه بالله، المهتدی بالله، المعتمدبالله، معاصر بود. 
اگر چه امام حسن عسگری علیه السلام شدیداً از طرف دستگاه خلافت عباسی تحت نظر و محدودیت شدید قرار داشت لکن آن حضرت بُعد علمی از آیین اسلام و اشکال ها و شبهات مخالفان و تعیین اندیشه صحیح اسلامی و تربیت شاگردان لحظه ای فرو گذار ننمودند. 
درسال 255 تنها فرزند آن حضرت، مهدی موعود، چشم به جهان گشود. 
حکومت عباسی که از نفوذ و معنویت امام علیه السلام در جامعه نگران بود به همان شیوة دیرینه متوسل شد و آن حضرت را پنهانی مسموم ساخت. 
آن حضرت در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری به شهادت رسید و در خانه خود در سامراء در کنار مرقد پدر بزرگوارش به خاک سپرده شد .


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 11:5 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

هیزم شکن

روزی حضرت ابراهیم علیه السلام مشغول خوردن غذا به تنهایی بود . به بیرون خانه رفت و پیرمردی را دید که بر دوشش هیزم داشت . از او خواست که با او غذا بخورد .هنگامی که پیرمرد شروع به خوردن کرد نام خدا را نیاورد . ابراهیم (ع)از او دلگیر شد . پیرمرد گفت من ملحد هستم و خدا را ستایش نمی کنم . و از انجا برفت . وحی آمد که ما در این مدت او را اطعام کردیم و از او چیزی نخواستیم . تو یک بار اطعام کردی و خواستار ستایش خدا از جانب او هستی . برو و او را باز آر. ابراهیم (ع) پیش پیرمرد رفت و ماجرا را تعریف کرد . پیرمرد گریست و به خدا ایمان آورد.


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 10:24 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

عزرائیل

روزی رسول خدا (ص) نشسته بود، عزرائیل به زیارت آن حضرت آمد. پیامبر(ص) از او پرسید: ای برادر! چندین هزار سال است که تو مأمور قبض روح انسان ها هستی، آیا در هنگام جان کندن آنها دلت برای کسی سوخته است؟
عزارئیل گفت در این مدت دلم برای دو نفر سوخت:

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 10:19 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

حمایت از دختر برهنه

اعلام حمایت زنان اسرائیلی از دختر برهنه مصری
یک زن اسرائیلی در صفحه فیس‌بوک خود دیگران را دعوت به برهنگی نموده و آن را نوعی مبارزه بدون خشونت برای ابراز همبستگی با دختر وبلاگ‌نویس مصری عنوان کرده است.
خبرگزاری دانشجو نوشت: دیروز گروهی از زنان اسرائیلی برای همبستگی با دختر وبلاگ‌نویس مصری که عکس‌های برهنه خود را در وبلاگش گذاشته بود، عکسی برهنه به شکل گروهی انداختند. 
 این گروه 40 نفره از ساکنان سرزمین های اشغالی در حمایت از کار دختر کم سن و سال مصری دست به این کار زده‌اند.
 گفته می شود، یک زن اسرائیلی در صفحه فیس‌بوک خود دیگران را دعوت به این اقدام شنیع نموده و آن را نوعی مبارزه بدون خشونت برای ابراز همبستگی با دختر وبلاگ نویس مصری عنوان کرده است.
 این زن اسرائیلی در فیس‌بوک خود نوشته است: «دخترها، بیایید به شکلی بی‌همتا، دلیلی برای نمایش زیبایی زنان اسرائیلی بدهیم، فارغ از اینکه عرب، یهودی، همجنس‌گرا و یا غیر همجنس‌گرا باشند...» 
لازم به ذکر است، پیش از این نیز شبکه دولتی «بی. بی. سی» در حمایت از این دختر کم سن و سال مصری، وی را با عنوان قهرمان آزادی یاد کرده بود.


[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 12:25 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

جنگ نرم

 جنگ نرم به دلیل پیچیدگی و اتکا به قدرت نرم از ویژگی های بسیار زیاد و متنوع برخوردار است که مهمترین آنها عبارتند از:

  ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 12:20 عصر ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]

 فضای سایبریفضای سایبر، آسیب ها و مخاطرات 
آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، جامعه را در مسیر فروپاشی و تزلزل قرار داده، علایق ملی و روابط اجتماعی را به ویژه در میان خانواده‌ها مختل می‌کند. آسیب‌های سیاسی آن نیز حاکمیت واقتدار دولت‌ها را با تنش مواجه می‌کند. از این رو، پرداختن به آسیب‌های پدیده نوینی چون اینترنت و فضای سایبر، از لوازم مهم دور ماندن از خطرات و صدمات آن است.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 90/11/11 ] [ 11:53 صبح ] [ محسن مطهری نژاد ] [ نظر ]
   1   2   3      >
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

در هیــاهـوی زنـدگـی دریـافتـم چـه دویـدن هـا کـه فقـط پاهـایم را از مـن گرفـت، در حالیـکه گـویی ایسـتاده بـودم! چـه غصـه هـا کـه مـویـم را ســپیـد کـرد، در حـالی کـه قـصه ای کـودکانـه بیـش نبـود! دریـافتم کسـی هسـت کـه اگـر بخـواهـد می شـود و اگـر نـه، نـمی شــود! بـه همـین سـادگــی... کـاش فقـط او را صـدا مـی زدم
موضوعات وب
لینک دوستان
امکانات وب


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 424483